assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Tuesday, March 1, 2011

.:: MeMoRi TerCipTa ::.








bismillahirrohmanirrohim.....

haaa.... 2 la sebahagian drp gambar yg blh ak tunjukkan pada hari yg...alhamdulillah... di luar jangkaanku...=) 

21 februari 2011. hrmmm...satu tarikh yg takkan ak lupa. insyaALLAH... tarikh 2 la yg telah membuatkan aku berupaya membuat lonjakan paradigma dlm bidang akademik ak! hehe.. org lain mungkin dh biasa la dgn semua ni...but, it's not for me...huhu.. terus terang ak ckp, inilah first time dalam hidup ak, memperolehi keputusan yg sedemikian rupa...alhamdulillah...x sia2 usaha aku selama 1 thun 1/2 di bumi waqafan bersama sahabat2 serta guru2 yg tercinta. thanks 2 all!

alhamdulillah.. aku juga antara insan yg terharu ari2..walaupun aku bukanlah antara barisan yang mengambil slip keputusan di atas pentas (pelajar top 12), namun begitu, aku cukup bersyukur dengan apa yang aku perolehi..=) sebabnya, sepanjang exam yang kolej ak buat selama ni, pointer aku hanyalah 1.99 ke bawah... memang x pernah cecah angka 2 la kte org...angka 3 apetah lagi...4?? sah2 la x pernah kn??huhu.. but, when i open my slip that day, alhamdulillah...terasa mcm nk buat sujud syukur kt c2 jgak... 3.5! memang sesuatu yang di luar jangkaanku! lagi sikit je nk blh naik pentas! (sbb org yg nek pentas, pointer die 3.6 ke atas) huhu...tp, xpe...ak dh ckup bersyukur dgn kurniaan yg ALLAH anugerahkan tu... sbb ak pk, seandainya pointer ak m'blhkn aku naik pentas, mungkin perasaan 2 dh b'tkar jd lain...mksdnya, perasaan sedikit berbangga (sifat mazmumah yg ak sgt2 nk elak ble melangkah kaki kluar rmah nk amek result td)

alhamdulillah, ALLAH telah meletakkan aku di pertengahannya.. bagi aku, semua 2 ad hikmahnya yang tersendiri. sbb ALLAH x pernah buat sesuatu yg xde hikmahnya, mksdnye, yg sia2...kn?? 2 la kata2 yg slalu aku pegang seandainya diri diuji dengan kesenangan, apatah lagi tika diri diuji dengan kesusahan..

satu hal yg xkan aku lupa jgak pada hari tu, ialah kata2 tahniah daripada kedua2 org tuaku..alhamdulillah... itulah yg paling aku tunggu2 sebenanye... akhirnya, smua 2 aku dapat pada 21 feb 2011.=) syukur sgt2..

"tengok ni.. (sambil menunjukkan slip result aku kpd adk2ku), mari ni bukan saja2 ni, sebagai perangsang ni"

itulah petikan daripada kata2 ayahku. ya ALLAH...sesungguhnya aku tidak pernah mengharapkan kata2 itu.. namun, aku bersyukur.. itulah pertama kalinya aku mendengar kata2 itu ditujukan kpd org lain hasil daripada kerja buatku.. yela...cmne nk dgr sblom ni, klau result pn mcm ckop2 mkn j kn?? huhu..

hrmmm... sblom 2, lupa plak nk ckp pasal perasaan aku dlm kete time dlm perjalanan nk pegi sekolah td..huhu.. sememangnya aku x pernah mengalami perasaan bedeba sampai tahap itu! fuh! sgt2 bedeba... dari mule2 naik kete, smpai la msok kwsn kolej...huhu...dh la lme nk smpai kt bumi waqafan ni.. tmbh lagi jem skit2...huhu...cuak2...tp, ak pn plek gak ngn diri ak ni sbenanye...sbb?? hrmmm... ble trun aje dri kete, ak dpt rse sdikit kelegaan b'bnding dlm kete td...huhu...ak pn x pasti knape...mungkin sbb dpt jumpe shbt2 ngn cg2 kott...hrmmm...maybe2...

hrmmm...maybe agak lambat utk ak post entry ni, tp xpe....yg penting ak post jgak sbg kesinambungan daripada entry bedeba + cuak = HARUUUUUU!!!  ak sblom ni..hehe..

nextly (ad k word ni??), ak doakan sahabat2 ku skalian...smoge kte smua dpt menempa kejayaan yg lbh bermakna dan bererti dlm hdup kita lps ni...may ALLAH bless u whenever u are my frens!

and, i ALWAYS LUV U BUMI WAQAFAN serta para isinya!! bnyk kenangan ak kt cni...wlaupon xde la lme sgt duk kt sne...(1 thn 1/2) huhu.. 

syukran kathira buat guru2 yg tlh bnyk berkorban utk kami sepanjang kami berada di sana. tanpa kalian, sape la kami utk merasa kejayaan ini pada saat ini..telah banyak yg kalian lakukan utk kami...kls tmbhn tnpe knal erti penat jemu, blanje kami mkn lagi...(hehe..), jemput kami pergi umah cg2, ajak pegi jln2 round KL (hop-on), aja kami ttg mcm2 petua hdup n bnyk lagi la klo nk di listkn kt cni...huhu..

ingt lg, cg rosnaini bt adnan (guru kls ak yg terchenta!!) juga merangkap warden asramaku, slalu sgt ajak bdak kls ak yg 10 org ni pegi umah die..(umah warden kt asrama la...nk pegi umah cg kt tman negara 2 x bleh2 ag...huhu) cg nani ske bt mkn2...then, cg mesti ajak kteorg..rse sgt terharu n dihargai gtu...hehe.. cg nani ni merupakan seorang yg sgt2 pemurah (cg xkan pernah lpe utk belikan kami ole2 klau cg g melancong, hatta utk berkursus di luar negeri shj pn, cg ttap akn belikn sedikit cenderamata bt kami..klau nk listkn cenderamata yg cg bg kt kami ni, ak rse x terlist kott, sbb bnyk sgt!!) n baik hati orgnye, wlaupn pd luarannya nampak cm garang, tp garang b'tempat kott!! n yg pasti, ngn kiteorg, cg nani sgt2 baik n jarang menunjukkan kegarangannya itu..hehe.. ak ske sgt tgk cg senyum n ketawa...rasa bahagia je... 

ak ingt lagi 1 ari2, cg nani ad bt kls pengajian am 2 dkt kls 6A6 (jiran ak la 2).. time kteorg tgh duk rest kjap 2..kteorg ad la borak2 kosong ngn cg (ak pn x pasti dh psal ap..hehe..) then, cg ckp..."korang ni, skejap je..6t kang xde la...sorang2 la sye.." ak sdeyh btol dgr ayat 2..rse cm nk menitik j liquid dlm mte ak ni...huhu.. then, ak cpt2 smbung, "xpe cg, saya ad!!" hehe..ak mmg ske menyambung ayt cg ni...hehe..( tp, ak seyes sbenanye time 2) rse sdeyh sgt2 cg ckp cm2... ak tau, cg sdeyh...time 2 klau x slp ak, dh nk dkt2 exm stpm yg sbena dh (mksdnye, dh nk abes skola la kn??) cg, saya n shbt2 SAYANG CG!!!

alhamdulillah, akhirnye sbg batch yg t'akhir amek subjek BM ni...kami dpt menghadiahkan kejayaan yg terindah bt cg Rosnaini yg kami syg..alhamdulillah, kami bersepuluh dpt A utk subjek cg nani ni! rse syukur sgt2 sbb dpt bt cg gembira...tp, adkh kemungkinan utk subjek ni dibuka kembali setelah prestasinya yg terakhir itu menunjukkan hasil yg memberangsangkan?? hrmmm...hrp2nya, mcm 2 la... sbb kesian la cg2 yg mengaja BM, kene tkar profesion la cm2..kn?? 

eh, pnjg plak ak elaborate psal cg nani kn?? hehe... sememangnya, klau nk cter psal cg nani ni...x abes smpai takat ni j...huhu...mmg bnyk sgt kenangan ngn cg nani..=) 

k la...ak rse smpai sini la dlu kot...konklusinya, ilalliqo' shbt2 n cg2 bumi waqafan skalian! ak xkn lupakan kenangan kita di sana~~~ =)

assalamualaikum...~















No comments:

Post a Comment