assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Tuesday, March 15, 2011

loji nuklear di Jepun MELETUP!!!






A nuclear power plant in Fukumi, Japan exploded at 4:30 a.m. today. If it rains tomorrow or later, don't go outside, be sure that you have rain protectors. It's acid rain. Don't let it touch you. You may burn your skin, lose your hair or have cancer. Please pass, stay safe and remind everyone you know.

2 ialah msg yang aku terima daripada sahabat2 yang dikasihi. Perasaan aku time bce msg ni?? terkejut jgak...tp, still buat cm besa...

then... x lama lepas 2, aku dapat 1 lagi msg pasal 2, tapi dalam bahasa ibunda kita(BM la) n msg 2 daripada akak aku.. msg 2 berbunyi macam ni..~~

weh, mg psn r k mk ayh, sume2 2 klu ujan, gune la pyung. nuklear kt jpun kn pecah dh. kemungkinan klu ujan, 2 ujan asid yg leh jd kanser tk ksn jgke pnjg..

lepas je aku dapat msg dari akak aku 2, zupp..!! terus je datang 1 perasaan yang... hrmm...aku pun x tau la nak cakap cmne, bimbang, takut, bedeba... huhu...mungkin sebab aku dah jadi anak sulong buat sementara waktu lepas akak aku ni  balik kota bharu ari jumaat lepas kot (akak aku ni, die blajar nurse kt sne-spa)..

x semena-mena aku "kena" dan dapat tau perasaan orang yang jadi anak sulong kn?? hehe..

then, aku terus post dekat FB pasal ni..hehe... (jaga diri ye sahabat2??)

hrmm... kesan debu radiasi 2 maybe x sampai dekat Malaysia ni, x caye BACA SINI!! tapi x salah kan kalau kita berjaga2?? sebab semua 2 x mustahil... Sesungguhnya ALLAH itu Maha Berkuasa..

Sebagai umat Islam, kita seharusnya sedar yang semua 2 merupakan bala daripada ALLAH.. Kalau kita tengok dan perhatikan dunia sekarang ni, terlalu banyak maksiat dan kemungkaran yang berleluasa di sana dan di sini, dan 2 semua mengundang kemurkaan Yang Esa.

Kita kena ingat, sedangkan kekasih ALLAH sendiri pun terluka..cube kita hayati lirik2 nasyid ni..

Kesedihan para mukminin,
Masih terpancar di pedang musyirikin,
Sedang darah para syuhada',
Masih merah di lantai sirah.

Ketamakkan kepada harta,
Mungkin itu jadi puncanya,
Maka Allah menjadi murka,
Sehingga Nabi pun turut terluka.

tengok!! sedangkan Nabi pun terluka, apatah lagi kita yang banyak dosa ni?? kan??

Jadi, semoga kita dapat amek ihtimam daripada semua ni..

Ya ALLAH, ampunilah segala dosa kami...terlalu kerdil dan hina rasanya diri ini.. 

hrmmm...entry kali aku nak akhirkan dan konklusikan dengan video kt bawah ni..~~ (ni salah satu video feveret aku!) hehe.. 

assalamualaikum...










No comments:

Post a Comment