assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Thursday, March 10, 2011

kenapa A.K.U???

AKU
SAYA
HAMBA (AMBE)
EDEN
CEK
TEMAN
ANA
PATIK
hrmmm.... 2 adlh sebahagian daripada kata ganti nama pertama yg biasa kita guna dlm kehidupan seharian kita.

 dan diri ini memilih utk membahasakan diri penulis di sini sbg AKU. Ada yg berpendapat kata ganti nama AKU ni kurang elok..pendek kata, kurang manisla utk dituturkan..

namun begitu, sebelum korang mentafsirkan apa2 tafsiran utk itu, di sini aku ingin menyatakan sebab kenapa aku memilih utk menggunakan AKU ni.

ok, cbe kt pk..sedangkan kita berdoa memohon segala sesuatu dgn Sang Pencipta yang Esa pn, kita bahasakan diri sbg AKU, jd..apalah salahnya, utk penulis menggunakan AKU di sini. kn?? lgpn, cbe kte pk, ada ke org yg berdoa mcm ni.. ya ALLAH ya Tuhan saya, ampunilah segala dosa yang telah saya lakukan selama ini, sekarang, mahupun akan datang..x pnah dgr lg la stakat ni...(tp, x mustahilkn???) besanya, org akn kte : ya ALLAH ya Tuhanku, ampunilah segala dosa yang telah aku lakukan selama ini, sekarang, mahupun akan datang..kn??

so, x salah rsenye utk penulis membahasakan diri sbg AKU

mungkin agak lwt utk aku meng'entry'kan entry ni...tp, ap nk bt klau dh arini t'tlis dlm luh mahfuz bhwa ak akn post entry ni hari ni..kn?? hehe...

konklusinya,  penulis akn terus membahasakan diri penulis sbg AKU di sini...
















No comments:

Post a Comment