assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Monday, April 11, 2011

K.A.G.U.M dengan MEREKA..

Assalamualaikum....
apa khabar iman kalian semua??
harapnya, semuanya dalam keadaan yang masih terkawal n baik sje2..

OK, tengok tajuk kat atas tu...
mungkin agak tergantung skit...kn?? xpe2...i'll explain it..=)

Sebenarnya, aku terpanggil untuk post entry ni setelah aku beberapa kali meng"usha" FB satu family saudara aku ni...1 family k! bukan salah seorang, tapi 1 FAMILY!! n family ni jgak mempunyai ahli keluarga yang berkuantiti sebanyak 9 orang, campur ngan mak ayah dieorg lagi, that's mean 11 la kan?? hoho...sangat2 rajin aku ni..hehe.. 

TAPI!! kenapa aku kagum dengan dieorg ek?? hrmmm.... straight to the point. OK, aku memang kagum dengan mereka apabila melihatkan ukhuwah antara keluarga dieorg yang sangat2 mantap! insyaALLAH...even ahli keluarga mereka ad yang blaja kt oversea (btol la org ckp, adakalanya duk jauh2 ni blh mengeratkan silaturrahim), tp mereka still rapat n yang pasti, aku sangat2 suka cara dieorg berkomunikasi antara satu sama lain...SEMPOI n ISLAMIK!! even, gado2 manja n gurau2 g2...still ada unsur2 mengingati n menasihati yang diselitkan.

Sebab lain aku kagum ngan dieorg..salah seorang daripada siblings dieorg yg bersembilan 2...ad antaranya yang pernah join Akademi AQ! n aku rase bukan calang2 orang berani n boleh masuk mnde2 camtu...yang betol2 ada keyakinan n ilmu j yang berani amek risiko 2...n salah seorang daripadanya did it!! even x dapat jadi juara, but he is a part of the member of AQ (btol ke ayat aku ni??). n aku rasa parents n siblings die pun dah cukup bangga dengan apa yang die dapat 2..ingat senang ke nak terpilih daripada yang beribu2 orang yang hadir uji bakat 2?? kn??

Then, keluarga sedara aku ni jugak ialah keluarga yang mencintai nasyid! 1 fikrah la dengan ak..=) (dah namanya pun sedara kn??) OK, bab nasyid2 ni...actually...one of them jugak ialah member salah satu kumpulan nasyid dekat Malaysia ni. x percaya?? btol la... tapi, mungkin x se'femes kumpulan in-team, deevotees 2 sume la kan?? it's ok, orang kata sikit2 lame2 jadi bukit..kn?? kumpulan ni pun dah banyak rasanye buat show kt mana2 events kt Malaysia ni...x lame ag femes la 2 kn?? lgpn, yg penting...dakwahnye 2 sampai..x gitu??

Lagi satu, pasal adik2 dieorg yg kecik2 ag ni...adoiiii....x larat aku nak gelak tengok dieorg punya gaya n telatah...huhu...memang mencuit hati...(bagi ak la) actually, aku ni bukan la jenis yg mudah sangat nak terpikat ngan mane2 budak...TAPI!! bila tengok je pic budak 2 org ni...tambah lagi ngn keletah dieorg 2 (gaya budak berdua ni cakap dh macam org dewasa lorh)...adoiii....seyes! memang boleh buat aku gelak...tengok berkali2 pun, still nak gelak...lucu seyh...dah la cute!

Terbaru, adik pompuan dieorg yang second last kot.. umo die baru 11 tahun..TAPI!! dh pandai berblog!! memang advance btol budak2 zaman sekarang ni...edit2 gamba lagi...mantop btol!! aku dulu sebaya dieorg...nak pegang komputer pun ssah...=(

Lupe plak nak citer...keluarga dieorg ni jugak sangat aktif berdakwah. insyaALLAH... kalau tazkirah antara maghrib isya' dekat surau2 or masjid2 tu rasanya dah biasa sangat kot dengan dieorg..daripada nenek, ayah, mak..hinggalah kepada anak2nya sekali...(yg dh besa2 la). bukan semua orang jugak boleh buat 2 semua kn?? ye...cakap memang senang, tapi nak praktisnye 2 perlu kekuatan dalaman n ilmu yang sewajarnya.. 

I'm still remember aritu, aku ada la pergi ziarah nenek kiteorg ni...(masa 2 nenek kiteorg ni krg sht). TAPI!! dalam ketidaksihatannya itu.. beliau masih lagi boleh bagi kuliah free dkt aku ngn mak aku time 2 (time 2 aku datang bertiga je..me, my mom, n my dad. ayah aku plak pegi solat dkt masjid time 2)...psal alam kubur x silap...sebab beliau tengah baca buku 2 time 2...ala2 usrah gak la time 2...hehe..see!! even sakit sekalipun, beliau masih mampu melaksanakan amalan mulia itu...seriouslly, i'm proud of it!!

hrmmm...banyak ag sebab sbenanye aku kagum ngn dieorg ni...TAPI!! macam dah lewat sangat je ni..hehe... off la dulu...yg lain2, biar aku simpan je la buat diri aku sendiri...=)

Konklusinya, kalau aku usha2 dieorg punya FB or video ke blog ke...secara automatiknya, aku akan tersenyum n berfikir  lantas perasaan KAGUM muncul!! =) tengok dieorg ni jugak boleh buat ak berfikir tentang keindahan Islam..pendek kata, x lagho sangat la usha FB dieorg ni...even, xde la selalu sangat dieorg bagi tazkirah ke apa dekat FB 2 kn..tapi, ckupla sekadar bi'ah yang mewarnai FB dieorg 2... (this is only my opinion) sesungguhnya, dakwah itu bukanlah sekadar omongan...malahan, lebih daripada itu.. cukup sekadar tingkah laku yang indah utk kita jadikan teladan..

Akhirul kalam...

ilalliqo' wa ma'assalaamah!!!!

K.A.G.U.M~~





No comments:

Post a Comment