assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Monday, April 18, 2011

aasif..!! ana x biasa..

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh.... 

** entry kali ni, kata ganti nama diri ANA akan digunakan...why?? up 2 me la...hehe..**

OK, let us see the title of my entry 4 this time! AASIF..!! ANA X BIASA... apa kena ngan ana plak ni kan?? kesalahan apa yang telah ana lakukan sehingga entry ini diwujudkan?? apa yang  enti dah buat ni najihah...???? ah sudah... 

OK, ana terus terang je la.. actually, ana x pasti la plak 'mangsa' ana ni terasa ke x dengan apa yang ana dah buat.. huhu... apa yang ana buat??

OK, cter die camni...ana kan ada sahabat lelaki wa saudara lelaki...(yang bukan mahram la, kalo mahram xde masalah la plak..=) ) 

Sehubungan dengan itu, apabila ana berkomunikasi 
gambar hiasan
 
dengan mereka, ana akan secara automatiknya menggunakan kata ganti nama diri pertama 'aku' n memanggil mereka mu(ni khusus untuk sahabat pantai timur la..) a.k.a ko(ni plak untuk sahabat2 yang ana baru jumpa dekat selangor 2...huhu) a.k.a hang (yang ni plak dengan mana2 sahabat je yang ana rasa nak guna..hehe).

Nampak kasar kan?? hrmm...ana tau 2.. tapi, seperti tajuk yang diutarakan di atas... AASIF..!! ANA X BIASA.. memang dari dulu lagi, maksudnya dari zaman sekolah rendah lagi ana dah terbiasa guna kalimah macam 2 apabila berkomunikasi dengan kaum adam ni. kenapa?? mungkin sebab ana ni xde abang kott..yeke?? ye la kot..=) adik laki plak beza umurnya agak jauh dengan ana...5 tahun, jauh la jugak kan?? hehe..

Ana mintak maaf sangat2 dengan saudara2 sekalian sebab ana x mampu untuk memanggil kalian dengan gelaran anta a.k.a awak a.k.a kamu a.k.a akh (bagi yang older than me la!)... sebab...ANA MEMANG X BIASA!! *sebenanye malas untuk mencubenya..hehe..n malas 2 pun ada sebabnya..* kalau ada pun, kadang2 je bak kata P. Ramlee..=) 2 pun, jenoh ana duk pk, betol ke nak guna panggilan ni untuk die ni?? huhu..

Berkait dengan isu ni jugak, ana nak kaitkan tentang sahabat yang umurnya older than me. That's mean 21 n above la kan?? ok. Ana mintak maaf sangat2 dengan kalian sebab x boleh nak panggil kalian dengan panggilan abang?? erk.. akh... hrmmm..sebab?? sebab ANA X BIASA la...!! 

Seingat ana, dalam hidup ana ni ada beberapa orang tertentu je yang dapat panggilan 2 daripada ana..(berlagak penting plak..hehe) sape?? hrmm.. mereka ialah sepupu (bukan semua jugak, n mereka yang terpilih ni pun sebab dah daripada kecik panggil cam2, 2 yang terbawak2 sampai skrg) n ahli keluarga tertentu (yang ni pun x ramai...sorang dua je..).

Jadi, buat kalian yang memiliki umur yang lebih banyak daripada ana (x termasok cg + sedara mara), ana harap kalian x makan dalam a.k.a amek hati dengan ana. Sebab ANA X BIASA..!! hehe..
1 ag, ana jugak nak mintak maaf sekiranya perwatakan ana x seiring dengan penampilan + tempat ana blaja (ada kaitan ke?? ad la!! =)) ana. insyaALLAH, ana akan cuba memperbaikinya dari semasa ke semasa.. dan untuk itu, mohon jasa baik sahabat2 muslimin n muslimat untuk menegur mana2 yang pincang n meng'support' usaha ana ini.. sesungguhnya mujahadatunnafsu itu sangat sukar dan beruntungla barangsiapa yang berjaya mengawal n mengatasinya..

Konklusinya, dalam kadar waktu ketika ini... ana akan terus menggunakan kata ganti nama 'aku' itu dengan ikhwan2 skalian..dan kepada sesiapa yang x menyetujuinya, bolehla menegur ana bilhikmah..=)

p/s : sbenanye ana pun kompius nak post entry ni, sebab ana bimbang, ana x dapat melaksanakannya...huhu

8 comments:

  1. Kadang2 lebih elok gune perkataan tuh drpd kaum adam nie merasa prasaan tertentu..kang susah plak..

    ReplyDelete
  2. 2 adalah salah 1 sbb jgak sbenanye diri ini menggunakan kata ganti nama itu..

    ReplyDelete
  3. najihah..samelah.."aku" pun tak biasa lah
    lagi2 dengan orang yang kita dah rapat..
    penggunaan aku kau tu macam dah biasa .Nampak lebih ramah dan mesra..xke macam tu..?

    ReplyDelete
  4. sangat bersetuju dgn pandangan anda cik mawar puteh..! lgpn, klau gne saya awak ni, rase plek skit la...x selesa pn ad...huhu...that's me la...

    ReplyDelete
  5. sme la..kalo 'aku' tu dlm jawe biase je coz anak ngn mak pun bahasakan 'aku' jgk coz dh mmg itu bhs nyer..nk wat cmne kan??tp kalau ngn teman2 tu mcm pktaan 'aku' tu mnunjukkn kte rapat ngn dy..hehehe..this my opinion..

    ReplyDelete
  6. btol 2 zulaikha....eden pn stuju dgn pndgn hg ni..

    ReplyDelete
  7. sebenarnya kata ganti nama yang ana guna tu dpt mgelakkan wujudnya perasaan dari kaum adam kepada kita..kdg2 2 adalah cara y trbek utk jge jrk antara kte & kaum adam..kte lyn mereka sama rata kecuali ad y xselesa..so,apa pon ikut kata hati...=)

    ReplyDelete

There was an error in this gadget