assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Monday, May 16, 2011

:: 16o5 ::

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakaatuh...

:: 16o5 ::

Rasanya semua dah tahu dan faham kott bila tengok tarikh dekat atas 2....kan?? 
Dan inilah jawapannya..! 
SELAMAT HARI GURU + USTAZAH + USTAZ + TEACHER!!!


Dan inilah tahun pertamaku tidak dapat menyambutnya bersama-sama para guru tersayang di sekolah..huhu.. (ni x termasuk sebelom umur 7 tahun laa..)

Masih lagi terbayang di ruangan mata sambutan Hari Guru tahun lepas dan lepas2..hehe.. dan setiap tahun menampilkan strategi yang berbeza-beza untuk guru2 yang terchenta..

Inilah hari di mana para pelajar nak bergurau a.k.a 'mengenakan" cg (senda2 je laa...=)), nak dengar cg nyanyi,berlakon, main bola sama2, tengok cg anyam ketupat, main boling kelapa, cat walk, dan macam2 lagi.. 

Semua 2 akan jadi momen yang terindah untuk semua, baik kepada guru itu sendiri, mahupun para pelajar... 

Latest, kenangan Hari Guru 2010 di KISAS, alhamdulillah...itulah Hari Guru terindah, terbaik, terunik dan segala TER lagi laa...hehe..
X pernah aku bayangkan idea yang sebegitu untuk menyambut hari spesial 2.. terima kasih kepada adik2 dan sahabat2 yang meng'suggest idea tersebut...dengan gaya ala2 aladdin... alhamdulillah..it's look nice..! ditambah lagi dengan red carpet atas pentas cat walk 2.. hiasan dewan yang ala2 tanah arab 2...(boleh laa...) well...it's wonderful!!

Still lagi terbayang gaya cg2 nyanyi..sir anuar dgn sir zamri yang sportingnya...cg saupi yang bersajak, cg2 perempuan yang nasyid....pak cik sahlan yang nyanyi dgn staff sekolah...really miss that!!
pengetua pun x ketinggalan menyanyi! 
happening!!

begitu juga Hari Guru di SMK(A)DG..
Hari inilah yang membolehkan para pelajar dan guru bergurau senda..
guru menjadikan pelajar "mumia"..hehe, tgk cg anyam ketupat, cg2 lelaki yang handal bermain futsall, cg perempuan dgn bola jaringnya, nyanyian Hari Guru yang paling ditunggu2...n everything!

Jika di peringkat sekolah rendah pula..SK Kampong Bukit, SK Padang Midin n SK Paya Resak..(time ni tuka sekolah bnyk kali sket disebabkan sebab2 yg x dpt dielakkan)
Ingat lagi dulu2...bila tiba Hari Guru je..mulala sebok nak bagi hadiah dekat cg..dan antara hadiah yang bertuah untuk diberikan kepada cg ialah......

1) sabun buku
2) bunga
3) epal
4) mug
5) kad

(haha) itulah yang biasa para pelajar berikan kepada para guru...(termasok aku!) haha..kenangan2..bila ingat balik skarang ni..rasa macam klaka la pulak..huhu..

Tapi, guru2 tetap menerimanya dengan senyuman di bibir.. itulah guru.. sebab, 2 semua xde tandingannya sebenarnya dengan jasa2 yang telah mereka curahkan untuk kita selaku pelajarnya..

Bila dah besar2 ni... (besar ke??) barulah ku mengerti bahawa, bukan hadiah yang menjadi ukuran tahap seseorang pelajar 2 hormat, sayang, kasih dan menghargai para guru mereka.. Sebaliknya, pelajar yang baik, akan sentiasa mendoakan kesejahteraan guru2 mereka even di mana pun mereka berada..

Bagi seorang guru, kejayaan anak muridnya yang cemerlang, sahsiah yang unggul jua doa yang berterusan yang menjadi simbolik bahawa anak muridnya 2 masih lagi mengingati dan menghargai mereka. (even x penah jadi guru secara langsung, tapi aku rasa itulah yang diharapkan oleh seseorang yang bergelar GURU)

Pendek kata,

SELAMAT HARI GURU !!!

buat semua guru yang telah berpenat lelah mengajarku bermacam2 benda...sama ada dari aspek akademik, koko, rohani, erti hidup dan bermacam2 lagi.. 
jasa kalian hanya ALLAH yang mampu membalasnya..

Semoga kalian dianugerahi ALLAH usia yang berkat, panjang, kesihatan yang baik, sentiasa dilindungi, dirahmati, diberkati, disayangi oleh-Nya..

Di kesempatan ini jua, saya NURUL NAJIHAH BINTI RAMLI...ingin MEMOHON BERIBU KEMAAFAN daripada kalian andainya ada tutur kataku, tingkah lakuku yang tidak enak di mata kalian..

Sebelom menutup kata, jutaan terima kasih jua kutujukan KHAS buat ibunda dan ayahanda (even ayh x keje cg, tp parents is still our teacher actually, bahkan merekalah guru utk segala2nya buat kita..aja kte be'jln, berlari...bla3...) tercinta.....

SARIPAH BINTI HARUN
&
RAMLI BIN TAIB

kalianlah guru terbaikk.. SELAMAT HARI GURU!! 
even xde hadiah nak bagi, (maklumla x keje kn..huhu)
tapi, najihah akan selalu mendoakan kesejahteraan, kesihatan, dan segala2nya untukmu cg a.k.a mok n ayoh!!!!! hehe..luv u 4ever n ever!!

ni baru akhir kalam...
  
NURUL NAJIHAH BINTI RAMLI MENYAYANGI ANDA SEMUA GURUKU!! DOAKU AKAN SENTIASA MENGIRINGI KALIAN...^_^

sekadar gambar hiasan..


3 comments:

  1. ahaha....typing error kot tu..but still nice..^_^

    ReplyDelete
  2. haha..bnci btol!!
    boleh pulak den tersilap tang 2..
    hehe..
    sori2, bkn x ingt...
    tp, entahleee..
    xtau cne blh tertaip 0605 plak..haha..
    thanks 4 menegurku..hehe

    ReplyDelete