assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Tuesday, February 21, 2012

Hari menyibukkan kembali lagi!

Bismillah..

Pukul 12.16 a.m.. maksudnya, dah masuk tarikh baru hari ni, iaitu hari Selasa. OK. nak rekod sikitlah pasal apa yang dah aku lalui tadi yang bersamaan hari pertama kuliahku..oh... sangat-sangat...................

Hari Isnin merupakan hari paling kelam-kabut agaknya bagi aku untuk sem 2 ni.. mana taknya, kelas dari pukul 8 pagi sampailah pukul 7 malam. haa...kira sendirilah berapa jam otak aku bertarung tadi dan hari-hari seterusnya untuk sem ni. Tambah lagi dengan bilik kuliah yang jaraknya 'sangat-sangatlah dekat' kan... memang hidup aku naik turun bas je la hari ni. Bayangkan, kelas pukul 8 pagi tu di kampus baru, kelas seterusnya di kampus lama, kelas lepas tu pulak kampus baru balik.. dan akhir sekali, dua kelas yang terakhir di kampus lama balik. OK. cool je kan? memang sihatlah aku macam ni.

Tapi, takpe.. orang kata bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian kan? jadi, inilah yang aku alami untuk sem ni. bersusah-susah dahulu untuk hari isnin, kemudian bersenang-senang sikit untuk hari-hari seterusnya... lagi syok, hari rabu kelas aku ada sejam je. ^_^ lagi satu, sem ni.. kuantiti hari untuk aku habis kelas sampai pukul 7 malam (ke petang eh? haha.. aku pun dah kompius) ada sehari je, iaitu tadilah.. hari Isnin je, selebihnya paling lewat pun sampai pukul 4 je...oh.. mungkin itulah yang dimaksudkan peribahasa tadi... ;p

Tapi! ermmm... berita kurang baiknya.. kelas aku untuk sem ni ada 6 hari kot..huhu... nampak gayanya makin kuranglah hari aku untuk enjoy..haha.. (hang nak blajo ke hape najihah??)

Dan berita yang sangat bestnya lagi.. hari pertama kuliah dah dapat 3 esaimen... wohoo... saya ulang, TIGA!! saya suka! saya suka! (kata mei-mei dalam citer upin ipin tu..tapi, betul ke nama dia mei-mei?? haha...aku ingat2 lupa la)

OK. cukuplah untuk hari pertama kuliah kot. tapi papepon... sebenarnya best jugak hari ni... haha.. dah rasa macam hari pertama sekolah dulu-dulu pun ada.. ;p

10 comments:

  1. untongla bru first day dh ad 3 ESAIMEN..
    kitorg kat sini smggu satu esaimen pon XDE..
    bosan btol..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ceh, untongla sempat bosan...kteorg dah x sempat nak bosan2 kot...masuk2 kelas terus bagi kumpulan, then bagi tajuk...sangat osem ok! haha

      Delete
    2. haha..bgosla cmtu..lecturer sume nk student die straight dekan setiap sem..hehehe

      Delete
  2. amboii..kalo nk rilek bkn namanya blajo..hihihi..
    p/s:da pos ke?hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..tau xpe...tapi.... (nak tapi2 lagi)
      hehe..
      alamak! blom la...x menyempat...huhu...tadi tambah lagi dua esaimen..oh... adoiii...nanti la, kalau ada free den pegi post ye?? hehe

      Delete
  3. sem nie sangat tough sikit la kot jihah..agak terkejar2..semoga usaha yg dilakukan kesana kesini membuahkan hasil yg berbaloi. In Sha Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. secara jujurnya, memang tersangat mencabar rasanya sem ni.. bab jadual dah satu hal, tapi bila tengok subjek yang diambil..fuh! x terkata... lagi teruji bila tengok isi kandungan setiap bab tu..dan lagi2 menguji kesabaran dan kelantangan vokal bila kena bentang seorang diri di hadapan kelas yang hampir 100 orang tu dengan tajuk yang panas.. lagi teruja bila dah kena mulakan semua tu minggu depan.
      *doakan aku berjaya melakonkan watak yang diberi dengan sebaiknya hari selasa ni! (dalam BI weh!)

      Delete
  4. perghhh!! mantop ko jihah!
    takpe..anggap ia sebagai cabaran buat ko..debo kot wat gitu dihadapan org ramai..berlakon pulak tu..bi lagi tu. semoga dipermudahkan.. ermm..satu pengalamn menarik dalam hidup ko :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. erkkk...tapi, ak x berlatih satu apa pun lagi..hehe...bedebo kott...adoiii

      Delete
  5. pssstt: tengs tgur broken bm aku..hahaha..

    ReplyDelete

There was an error in this gadget