assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Friday, December 28, 2012

aku nak tukar cita-cita!

Bismillah..

Sebenarnya, dah lama aku terfikir benda ni... dalam tahun lepas kot.. ataupun awal tahun aritu.. macam tu la lebih kurang.. (lama la tu.. aihh) Ok, kalau nak diikutkan secara logik dan secara mata kasarnya.. kalau orang tengok kos yang aku ambil sekarang ni dan apa yang aku buat sekarang ni, majoriti akan kata yang aku akan jadi cikgu ataupun 'up' lagi sebagai pensyarah. Baiklah.

Kalau nak diikutkan, memang pada asalnya aku nak jadi macam tu.. Tapi.............. huhu.. Makin lama aku hidup ni, makin aku dapat ilmu jugak.. Aku rasa, aku nak ubah cita-cita aku.. hua3.. Nak tau apa cita-cita baru aku?

Jeng..







Jeng..






Jeng!!!







Aku nak jadi SURIRUMAH sepenuh masa buleh?? hehe.. 


kot ya pun, toksah la dok buat muka tak pecaya lagu tu.. haihh..


Aku bukan apa, sejak dua menjak ni, aku dah brape kali dah dengar/baca pasal keutamaan dan kelebihan jadi surirumah sepenuh masa ni.. hua3.. (banyak terpengaruh aku ni..) Tadi pun baru je sorang ustaz/pensyarah ni dia sebut pasai ni.. huhu.. Tapi, seriuslah. Aku teringin sangat nak tukar cita-cita kalau boleh. Aku ulang, KALAU BOLEH.

Tapi.... hrmmm.. Banyak benda yang kena difikirkan sebenarnya.. (hang dok pikiaq pasai pa? ce biaq ja... kan senang).

Ok lah, itu je untuk entri kali ni. Ada lagi nak cakap (sila baca 'tulis') sebenarnya.. tapi, yang tu biar aku je la yang tau.. (sebenarnya nak kena lelap awai ni, esok ada gheja pagi-pagi buta. hehe)

Sekian, melaporkan.

*macam la ada orang nak jadikan hang suri dia pun Najihah.. (hello.. jadi suri kat umah mak ayah pun surirumah ape? )

5 comments:

  1. tu diaaa..bila org ganu kecek utaqha..hahaha..
    aku dah agk dah jihah..mesti suri rumah sepenuh masa..
    best kot..kerjaya paling indah...hhihi..
    aku pun sama gak..nak jadi suri rumah spenuh masa.. tapi......mgkin keja dulu kot..amik pengalaman sat bekerja..huuu...kalo dah anak..mungkin aku start pertimbangkan jadi suri rumah..(ceh..tudia..hahaa..insyaAllah) ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. hang dok gelak pasai pa nabilah? kan ak dh habaq mai aghitu, yg bhsa utagha ni bahasa kedua feveret ak.. haha

      kan? haa.. tu la.. ak asyik dok pikiaq ja nk tukaq cita2 ni.. haha.. nasib baik kos yg ak amek skrg ni ak minat jugak, kalau x.. maunye haru ak.. haha

      Delete
  2. suri rumah sepenuh masa? siapalah yang taknak kan. best tu. rilax, boleh tumpukan perhatian sepenuh masa pada family :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? haaa.... dah dapat sokongan lagi... hehe

      Delete
  3. hahaha..sape tak nak..blh beri sepenuh perhatian pada anak..:)

    ReplyDelete

There was an error in this gadget