assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Monday, July 9, 2012

Terima kasih atas kiriman ini ya Allah..

bismillah..

Alhamdulillah.
Ungkapan apa lagi yang layak diungkapkan apabila dikirimkan sahabat-sahabat yang baik. Terima kasih ya Allah. Terima kasih kerana telah mengirimkan mereka di sisiku. Alhamdulillah, rasanya doa aku sebelum masuk UPSI dulu dah dimakbulkan dan aku harap semua ni istiqomah. ^_^

----------------------

beep..

beep..

beep..


one message received.

-----------------------


From: Filzah (ifa)

20/06/12
3:44 pm

Ya Allah.. jagalah sahabatku dikala penjagaanku tidak sampai padanya, sayangi dia kala rasa sayangku tidak mampu merangkulnya dalam dakapan yang nyata, perhatikan dia kala perhatianku tak terangkum dalam kata yang sahaja.. kerana Engkau punya segala yang ku tak punya.. kerana ku ingin dia selalu menjadi sahabatku, di dunia dan harap berkekalan sehingga ke syurga.. aamiin..


From: Kak Iza Usrah (naqibat)

04/07/12
6:06 pm

Ku pohon pada-Mu ya Allah, moga ukhuwah kami teguh buat selama-lamanya, kerana dia saudaraku.. kerana pada jalan-Mu kami bertemu.. Ku pohon, lindungilah dia dengan maghfirah-Mu, agar kekuatannya terletak pada taqwa dan iman, bukan pada nafsu.. agar jiwanya tidak mudah dimamah bisikan syaitan, agar tidak dipahat jamuan hiasan duniawi yang pastinya palsu dan merugikan.. Ku pohon agar hatinya bersarang rindu untuk bertemu Penciptanya.. Kuat dan tabah menempuh ujian yang kau kirimkan.. redhai dirinya dunia akhirat..
~Salam rindu~ :-)


From: K. Asma Exco LPS UPSI

06/07/12
6:53 pm

Jika sebelum ini, saya dikelilingi teman-teman soleh yang sama-sama berjanji untuk tegakkan syiar Islam.. tapi kini, saya terasa kehilangan kalian pemberi peringatan untuk saya melangkah ke syurga bersama. Benarlah kata Saidina Umar Al-Khattab, "jika kamu dapat sahabat soleh, maka peganglah ia". Saya rindu awak-awak semua. Luv u fillah ya ukhti.


From: Farahiyah UPSI

07/07/12
11:39 am

Buat si cantik yang ku sayangi.. Nikmat paling manis adalah apabila ALLAH mentarbiah kita dengan pelbagai ujian. Namun, tautan ukhuwah mampu berhadapan dengan sejuta kesulitan, yang memberi semangat perjuangan. Alirkan halawatul ukhuwah, kesungguhan dalam berjuang melalui rabitah hati. "Ya ALLAH! Peliharalah insan ini dan peliharalah ukhuwah kami.. aammin.."
JAGA DIRI
JAGA AMAL
JAGA IMAN
Andai diri ini alpa, INGATkanlah.. andai diri silap TEGURkanlah.. andai diri ini lemah KUATkanlah.. ana uhibbuki FILLAH...

-------------------------

Allah!
Perasaan terharu memang tidak dapat disangkal lagi saat mata menatap skrin telefon menghayati setiap patah butir bicara mereka lewat sistem pesanan ringkas. Terima kasih kerana Engkau telah mengirimkan kata-kata ini melalui mereka ya Allah. Terima kasih sekali lagi kerana telah mengirimkan mereka. Aku mohon moga-moga Engkau perkenankan kami berjiran di syurga-Mu kelak ya Allah.

Setiap kata-kata yang dikirimkan seakan-akan tepat pada masanya dihantar. Seakan-akan Allah menjawab segala yang bermain di hati. Seakan-akan Allah berkata-kata denganku. Allah! Terima kasih ya Allah. ^_^

Mungkin ada yang berpendapat, "alaa.. setakat hantar mesej macam tu, dah kata sahabat sejati.. aku pun boleh.." Ya. Mungkin itu hanyalah sekadar ayat, tapi percayalah.. Ayat yang dikirimkan dengan niat yang baik itu dapat dirasai dengan hati.. dan aku yakin akan hal itu, sebab aku kenal mereka.

Terima kasih kerana sudi menempatkan saya dalam hati kalian!

^____^



p/s:
ni yang melalui hp (tu pun ada lagi yang tak ter'mention'), yang dalam fb belum masuk lagi.

No comments:

Post a Comment