assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Monday, July 9, 2012

Saya Sayang dan Hormat Mereka

bismillah..

Aku cuba disiplinkan diri dengan menghantar dan mengucapkan ucapan terima kasih kepada setiap pensyarah setiap kali keputusan keluar (tapi, yang ada nombor je la.. yang takde, nak hantar macamane kan..) Bukan untuk membodek. Bukan untuk ambil perhatian mereka. Bukan, bukan. Tapi, aku lakukan itu semua sebagai tanda penghargaan aku untuk mereka atas setiap bimbingan dan tunjuk ajar mereka. Aku percaya dan yakin dengan apa yang dinamakan 'berkat' itu. Namun begitu, bukanlah bermakna hanya dengan mengucapkan ucapan terima kasih sahaja, sudah memadai untuk mendapatkan keberkatan itu. Tidak. Aku tidak pernah mengatakan hal yang sedemikian. Masih banyak lagi yang perlu dijaga dan dilakukan untuk memperolehinya.

Fitrah manusia, suka diberi penghargaan. Jadi, aku rasa tiada salahnya untuk aku melakukannya buat orang yang telah banyak mengajar aku pelbagai perkara, khususnya ilmu akademik, walaupun hanya dengan sekeping mesej. Sebab aku tahu, apabila kita dihargai, kita akan lebih bersemangat dan bahagia. Sebab, aku pun macam tu. :P Fitrah lah kan..

Alhamdulillah, satu demi satu mesej aku kirimkan, dan aku sangat gembira dan bahagia dan tenang apabila mereka juga bahagia. ^_^


----------------

Aku : Assalamualaikum tuan haji, alhamdulillah saya dapat A untuk kursus morfologi. Terima kasih atas segala tunjuk ajar dan bimbingan tuan haji. Semoga dikurniakan haji yang mabrur.. =)
~najihah, kumpulan C~

Tuan Haji : Terima kasih. Awak memang layak atas pencapaian awak. Teruskan kecemerlangan tu.

Aku : In sya Allah..

----------------

Aku : Assalamualaikum puan, alhamdulillah saya dapat A untuk kursus wacana.. Terima kasih atas segala tunjuk ajar dan bimbingan.. Hanya Allah yang mampu membalasnya.. Rindu pulak nak masuk kelas puan.. hehe.. =)
~najihah kumpulan O~

Puan Saliza : Waalaikumussalam.. syukur alhamdulillah.. paper lain macamana? saya harap sama bagusnya ya.. :-)

Aku : Alhamdulillah.. Majoriti A dan A-, 1 je kecewa skit.. Dapat B untuk kursus Kemahiran Komunikasi.. Tapi, memang saya yang silap rasanya.. hehe

Puan Saliza : Takpe bila kita sendiri mengakui kesilapan supaya ianya tidak berulang lagi.. kan? :-) apa pun tahniah dari saya untuk usaha terbaik awak.. jaga diri.. semester depan jumpa saya jangan tak tegur tau.. tegur-tegurlah selalu.. :-)

Aku : A'ah.. Terima kasih puan.. Sem depan saya akan usaha lebih lagi.. In sya Allah.. Saya mesti tegur punya.. Puan jangan buat-buat tak kenal pulak.. hehe

Puan Saliza : Ehhh.. jangan gitu. In Sya Allah.. mana guru yang tak kenal anak didiknyer kan.. hehehe :-)

Aku : Hehe.. Alhamdulillah.. Dari jauh pun saya tegur nanti.. hehe.. Puan sihat?

Puan Saliza : Hush.. jangan gitu.. erm.. saya tak berapa sihat, tengah migrain, migrain saya makin teruk sekarang ni.. makan ubat pun tak ok.. aish entahlah.. banyak memikir agaknya..

Aku : Yeke puan.. Shafakillah.. Moga disembuhkan-Nya.. Banyak berfikir sangat tu puan.. Rilek je puan.. Jangan stress-stress sangat puan.. hehe

Puan Saliza : Terima kasih.. biasalah dah tua-tua ni macam ni.. hehehe

Aku : Hehe.. Ke puan migrain sebab puan rindu kami.. :P

Puan Saliza : Hehehe.. Rindu sangat pada telatah student-student saya. Macam-macam perangai.. Nasib baiklah saya ni tak reti nak marah.. Kalau terasa nak marah pun.. bila tengok muka terus tak jadi.. hehe.. lagipun takde apa nak marah.. Cuti-cuti ni saya mengajar diploma.. Lagi lah banyak nakalnya.. hehe.. Teringat awak semua.. :-)

Aku : Hehe.. Tapi, aritu menjadi jugak skit puan marah.. Masa yang puan cakap mood puan kurang elok tu.. hehe.. Terharu pulak puan cakap macam ni.. Saya yakin, student-student puan pun mesti rindu jugak nak masuk kelas puan.. Nasib baik ada student-student diploma, kalau tak mesti puan sunyi.. hehe

Puan Saliza : Hehe.. cian awak ye.. Tapi tulah.. Nak marah pun bagitahu dulu.. hehe.. bukan sifat saya marah agaknya.. Jaga diri ye. Cuti-cuti ni jangan buat yang bukan-bukan pulak.. ;-)

Aku : Hehe.. Tu la.. Jarang orang nak marah bagitahu dulu.. hehe.. In Sya Allah puan.. Saya jadi bibik je kat umah ni.. Nak keje parent tak bagi.. hehe.. Puan pun jaga diri jugak.. Jangan stress-stress sangat.. Ok la puan, macam dah lewat je ni.. Maaf kalau terganggu masa rehat puan.. hehe

-------------

Aku : Hello sir! Thank God i've got A- for BI 2, thanks for all your guidance and support.. I'll miss ur class sir.. =)

Mr. Sasi : Tq to you too. You guys are such a wonderful students too. Btw may I know who is this? Sorry I x save yr no. Tq

Aku :You too sir.. You are also a wonderful teacher.. Eh, sorry sir.. Forgot to mention it.. hehe.. I'm Najihah from Ketumbar Production.

Mr. Sasi : Tq Najihah. Do enjoy ur holiday. C u next sem. God bless.

Aku : Most welcome sir.. U too..

-------------

Itu je la yang termampu. Selebihnya naik sem depan jumpa ucap balik.. =) Sungguh saya amat sayang dan hormat mereka. Rasa sangat-sangat sayang nak tinggal sem dua ni. Banyak benda yang aku belajar, baik dari segi pengurusan, akademik, jadi usher, jadi ajk makanan, jadi orang yang jaga bahagian muzik untuk persembahan teater, dan bermacam-macam benda lagi.. dan orang yang aku jumpa sepanjang sem dua ni juga sangat-sangat baik. Pelbagai perkara aku belajar daripada mereka. Terima kasih ya Allah!




p/s:
sebenarnya nak menghargai, tapi diri sendiri pulak rasa dihargai. Benarlah Allah itu Maha Adil.

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget