assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Sunday, June 19, 2011

SELAMAT HARI AYOH!!! ^_^

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh..

bismillahirrohmaanirrohim..

:: 190611 ::

alhamdulillah, masih lagi dikurniakan nafas sehingga ke detik ini. terima kasih ya ALLAH..

Okey, let's look at the date above. Agaknya apa yang menarik sangat dengan tarikh tu ye?? 

ok, aku terus terang je la..sebenarnya, tu la tarikh bagi rakyat Malaysia dan beberapa lagi negara lain yang secara rasminya menyambut Hari Bapa hari ini. 



Antara negara yang bertuah sambut Hari Bapa dengan Malaysia ni ialah:

 Amerika Syarikat, Afrika Selatan, Argentina, Bahamas, Bangladesh, Belanda, Bulgaria, Chile, China, Colombia, Costa Rica, Cuba, Cyprus, Filipina, Greece, Guyana, Hong Kong, India, Ireland, Jamaica, Jepun, Kanada, Malta, Mauritius, Mexico, Pakistan, Panama, Paraguay, Perancis, Peru, Puerto Rico, Singapura, Slovakia, Sri Lanka, Switzerland, Trinidad dan Tobago, Turki, United Kingdom, Venezuela, Zimbabwe.

(sumber : tarikh Hari Bapa )

Baiklah, untuk hari yang spesial ni (tiap2 hari Hari Bapa sebenarnya), aku nak tujukan ucapan yang teristimewa buat ayahandaku yang terchenta, 

RAMLI BIN TAIB

Selamat Hari Ayoh!!! (I call my dad ayoh ok! =)

Terima kasih untuk segala2nya yang telah engkau berikan buat kami adik-beradik.. 

Terima kasih untuk setiap curahan kasih sayangmu..

Terima kasih untuk setiap titipan kata2 semangatmu..

Terima kasih untuk setiap teguran dan didikanmu..

Terima kasih untuk setiap penat lelah dan titik peluhmu dalam perjalanan mencari rezeki buat kita sekeluarga..

Terima kasih untuk rumah yang alhamdulillah selesa ini..

Terima kasih untuk setiap makan pakai kami..

Terima kasih sebab telah memberikan kami adik-beradik pendidikan dunia dan akhirat..insyaALLAH..

Terima kasih untuk segala2nya..!!

Hanya ALLAH yang mampu membalas jasamu wahai ayoh.. (juga mok, Saripah binti Harun =)

Engkaulah ayoh terbaik buat kami adik-beradik. Terima kasih ya ALLAH sebab telah mengurniakan kami bapa yang baik dan terima kasih juga kerana Engkau telah memberikan aku peluang untuk hidup dalam keluarga ini..^_^

Teringat akan satu maksud hadis ni:

“Dan seorang lelaki yang mana hatinya terpaut dengan masjid.”
( H.R. Bukhari )

Hadis tersebut mengenai janji ALLAH untuk orang2 yang hatinya terpaut dan terikat dengan masjid, bahawa di akhirat kelak mereka akan mendapat naungan daripada ALLAH SWT, terutamanya lelaki. Berbanding wanita yang lebih afdhal solat di rumah, namun begitu bukan bermakna ini boleh menjadi sebab dan alasan untuk seseorang wanita itu langsung tidak menjejakkan kaki di masjid2 atau surau2. (faham2 sendiri laa..kalau nak diterangkan bab ni, kena buat entry lain la..;p )

OK, apa kaitan dengan tajuk entry ni?? hehe.. 

Alhamdulillah, aku dikurniakan seorang ayah yang insyaALLAH ada ciri2 tu.. Mak aku pernah cerita yang sebelum parents aku ni kawen (zaman remaja la), ayah aku ni suka tidur dan tinggal di surau yang berdekatan dengan rumahnya waktu 2. Maksudnya, kehidupannya banyak berkisar di surau 2 je la.. 

Alhamdulillah, ciri2 tu masih lagi utuh sampai sekarang ni.. Even dah berumahtangga, solat 5 waktunya akan dicuba sedaya upayanya didirikan di masjid @ surau yang berdekatan dengan rumah kami. Nak kata xde langsung solat dekat rumah, tipu la 2 kan?? =) cuma, kalau beliau solat kat rumah 2, ada la something yang menyekatnya macam sakit ke, or something yang x boleh nak dielakkan.

Dan aku sangat2 percaya dan yakin, bila seseorang lelaki 2, hatinya terikat dengan masjid2 @ surau, insyaALLAH lelaki tu ialah lelaki yang baik untuk dijadikan suami..=) tahniah buat ibuku yang insyaALLAH telah memperolehinya.. (hope to be like u mom! --> sekadar selingan..haha!) 

hrmm...xdela nak kata ayahku perfect ke apa..sebab nobody is perfect, am i right??

Ayah aku ni pun, ada jugak time barannya..cuma kena pada tempatnya la kan? hehe.. dah klo buat salah, ada la "bonus'nya kan?? ;p

Tapi, walau macamane skalipun, 

you are the best AYOH!!! ^_^

I always love u and I will always love u!!! 

p/s: nak cakap depan2 malu..hehe.. (trok btol la hg ni Najihah..huhu)

Lastly, I dedicate to U this song dad! just 4 u..



No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget