assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Friday, June 10, 2011

juz wanna share it!!

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakaatuh...

Apa khabar semua?? semoga sentiasa dilindungi dan diberkati-Nya..=) begitu juga dengan iman kita bersama, semoga sentiasa terjaga dan bertambah dari semasa ke semasa. Aminnnn....

Sebelum den start citer lebih lanjut untuk entry kali ni, jom kita cuci mata dulu...=)


tengok apa tu dik??

amboiiii...sukenya diee....

nyenyak btol die..

da mcm patung daa...


comel2 kan adk2 tu?? hehe
sebenarnye, entry kali ni xde kaitan pun dengan gambar2 tu..hehe..juz nak share je...saje...sebab, adk2 tu comel sangat! ;p

lagipun, dah lame blog ni menyepi.. kan?? sori2.. ada kekangan skit la untuk post entry..bukan xde benda nak di'share'kan bersama2 sahabat sekalian..(bajet femes jee..) haha..


ok, actually...den nak share lagu yang biasa den dengar jee...hehe...bukanlah nak promote @ nk bgtau lagu feveret k ap...juz nak kongsi...sharing is caring right?? =)




aku suka dengar lagu ni sebab liriknya boleh buat aku muhasabah balik diri yang penuh dengan dosa ni..tengah2 duk lalai 2 (nobody is perfect), pasang lagu ni...boleh buat aku terfikir balik...credit 2 Izatil Huda Abd Razak sebab telah menjdi asbab aku untuk mendengar lagu ni..;p




lagu ni pun lebih kurang a.k.a 2x5 je la dengan lagu yang dekat atas 2... bila aku dengar lagu ni, macam terkena dekat batang hidung sendiri je...huhu...credit to tok aba a.k.a Munzir (x ingat nama penuh laa...hehe...sori2) yang telah memperkenalkan lagu ni dengan cara meletakkan lagu ni di blog beliau..



lagu ni pulak, aku baru je 'jatuh cinta' beberapa jam yang lalu..;p first time dengar, terus tangkap leleh..hehe..rasa sayu je dengar...dengan suara adik 2 yang kiut miut...ish, really2 make me feel, dengar skali..nak lagi! hehe... credit 2 Abdul Rahman Mahadi coz memperkenalkan lagu ni dekat group MPPU tu..




lagu ni plak, kisah sepasang suami isteri.. lagu yang ditujukan khas buat seorang isteri daripada seorang suami. ok, yang ni aku juz suka dengar je...xde kaitan dengan apa-apa pun. cuma kagum dengan kesetiaan suaminya..mula2 dengar dulu..macam biasa2 je, tapi bila dengar banyak2 kali...alamak, best la pulak!! =)




yang ni pasal junjungan besar Nabi SAW kita..rasanya, semua tahu kot lagu ni... dan insyaALLAH, jika dihayati dan diamati betol2 liriknya, boleh mengalir air mata...



yang ni pulak pasal seorang adik dengan abangnya..kira macam sessi luahan perasaan la..hehe..first dengar dulu pun macam besa je....tp, bile banyak2 kali...macam biasalah...penyakit fanatik 2 datang balik..haha




lagu ni pulak, kalau dengar...insyaALLAH boleh membangkitkan kembali semangat yang pudar..lebih2 lagi kalau dengar kat tepi pantai bersama deruan ombak n angin yang sepoi2 bahasa 2...seriouslly, memang mantop!!! cubalah! rasa macam nak nyanyi skali n jerit kuat2 je...=) release tension~~


ok, cukuplah dulu untuk kali ni...kalau nak di'list'kan semua...mahunya berjela entry aku nih..hehe..sebab, kalau ikotkan, semua lagu nasyid aku suka dengar..haha...ada satu dua je yang x...boleh dikira dengan jari la pendek kate...ni belom masuk maher zain lagi...ish, maunye x tido aku macam ni..hehe..


ok2, actually...for me...dengan mendengar lagu2 nasyid ni, insyaALLAH boleh membantu spirit kita untuk bertambah baik...secara x langsung jugak, boleh dapat tazkirah free.. =) 


bukanlah aku nak cakap lagu aliran lain x elok ke apa...ada je yang ok...cuma, kategori nasyid ni je yang kena dengan selera den..huhu..lain orang, lainlah caranya kan?? =)


sekian.


p/s: sebenarnya bukan ni yang aku nak 'share'kan..tp, xpelah...lain kali je la aku buat entry 2..hehe






No comments:

Post a Comment