assalamualaikum

sodiqi usrati...=)

Thursday, April 4, 2013

Universiti Pentarbiahan Syuhada Islam kini di hatiku.. ^_^

Bismillah..


Alhamdulillah, alhamdulillah wa thummalhamdulillah!!



Dulu,

Hati aku pernah untuk berat melangkah masuk ke dalamnya,
Hati aku pernah bersangka buruk terhadapnya.. astaghfirullah..
Hati aku pernah membanding-bandingkannya dengan universiti lain,
Hati aku pernah sukar untuk mengaku berasal darinya..


Allah... teruknya rasa diri..


Tapi kini,

Alhamdulillah, aku mula dapat merasakan bahagia berada di dalamnya,
Alhamdulillah, aku mula dapat merasakan hati aku mula sayang untuk meninggalkannya,
Alhamdulillah, aku mula berani untuk mengatakan aku mendapat tarbiah di sini,
Alhamdulillah, aku mula menjumpai berlian-berlian yang berharga di sini.


------------------


Alhamdulillah.. banyak perkara yang aku mula sedar di sini, walaupun secara teorinya, ada yang aku sudah ketahuinya di tempat lain, tapi Allah izin aku praktikkan apa yang aku tahu itu di sini. Di sini juga, aku temui adik-beradik yang sangat osem! Mereka sangat-sangat mengingatkan aku tentang Bumi Waqafan yang terchenta! Mereka mengajarkan aku tentang banyak perkara, mereka juga yang menarik aku untuk aku sama-sama merasai apa itu perjuangan Islam, yakni apa yang aku sangat-sangat inginkan dahulu. Moga kita terus thabat untuk itu.. ^_^

Dan paling penting, kini aku baru ketahui yang bahawasanya, bi'ah yang dahulunya aku dapat di Bumi Waqafan, sebenarnya Bumi Murobbi ini sedikit sebanyak sebenarnya telah menyumbang untuknya. Allah.. Rupa-rupanya, Allah hantar aku ke salah satu punca kepada apa yang aku sangat-sangat sayang dan kagumi selama ini. Allah.. sungguh indah perancangan-Mu ya Rabb.. Terharu pun ada dengan takdir Allah ni.. T_T

Alhamdulillah, walaupun major aku di sini bukanlah bidang agama, tapi Allah permudahkan aku untuk menuntut ilmu agama. Terlalu banyak taman-taman ilmu yang disediakan di sini. Hampir tiada hari minggu yang kosong di sini melainkan diisi dengan ilmu-Mu ya Allah.. Hanya tinggal aku yang menginginkannya mahupun sebaliknya. Maka, benarlah firman-Mu ya Allah:


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui."
(Al-Baqarah: ayat 216)





Terima kasih kerana menghantar aku ke sini ya Allah! ^_^



p/s: dua malam yang kosong tanpa pengisian daripada kalian membuatkan hati ini benar-benar rindu wahai adik-beradikku. serius! walaupun baru hanya 2 malam. kuasa apakah ini ya Allah? Allah.. T_T

3 comments:

  1. ALLAH.. syg jihah kerana ALLAH.insyaallah KEKAL bersama. rindu yg halal hnya dpt dirasai bila kita bersama.. :) <3

    ReplyDelete